Projektowanie identyfikacji wizualnej

Logo jest zwykle pierwszym, co rzuca się w oczy klientom, którzy wykonali zakupy w danym sklepie albo natknęli się na jakąś stronę www. Logo musi być proste, łatwe do zapamiętania, łatwe do odwzorowania na papierze wręcz bez żadnych zdolności artystycznych. Logo firmy musi być także dopasowane charakterystyką do jej działalności.



Jeżeli już firma para się czymś związanym z naturą, to najlepiej, ażeby było zielone lub żółte. O ile para się sprzedażą produktów luksusowych, warto zastosować złotą albo czarną kolorystykę.
Rozwiązań w zakresie projektowania jest wiele. Projektowanie logo może utworzyć specjalista grafik, niemniej jednak najpierw może się zająć tym cały dział kreatywny, który będzie proponował różnorodne rozwiązania. Następnie grafik wyłącznie wprowadzi w życie pomysły, jakie powstały w głowach pracowników działu kreatywnego. W wielu sytuacjach inne osoby, wręcz niezwiązane bezpośrednio z projektowaniem mają głowę pełną pomysłów i świeże pomysły, które świetnie sprawdzają się, gdy powstaje kreacja logo. Ze stuprocentową pewnością warto przygotować sporo logotypów i dać je do akceptacji poszczególnym osobom w firmie. Wtedy to osoby będą mogły wyrazić swoje zdanie na temat logotypu i ewentualnie wskażą elementy, które są według nich niespójne. To faktycznie wiele pomaga i warto w takiej sytuacji pamiętać o tym, że przygotowanie logotypów nie powinno nigdy spoczywać na głowie jednej osoby, bo ta osoba może nie mieć wystarczającej wiedzy, ażeby wykonać coś, co będzie naprawdę unikalne i co zachwyci ludzi. Wiele osób jednakże może wykonać prawdziwą burzę mózgów, która da taki efekt.
Warto zobaczyć: http://www.projektowanielogo.eu.